Sałatka z kalafiora.

     Sałatkę z kalafiora jadłam ostatnio u teściowej. Powiem szczerze, że sceptycznie do niej podeszłam, bo kalafior przyrządzałam zazwyczaj na ciepło: w bułeczce tartej, smażony w panierce lub zapiekany z żółtym serem, a tu taki "wynalazek". Ku mojemu zaskoczeniu sałatka okazała się hitem!!! Kalafior, jajeczko, sos i to wszystko połączone z pysznym, soczystym pomidorkiem. Sałatka zniknęła w oka mgnieniu, co było oczywiste, bo jest naprawdę fenomenalna. Ja poszłam o krok dalej i do sosu dodałam jeszcze czosnek, co było strzałem w dziesiątkę!!! Naprawdę polecam, bo warto. Idealnie sprawdzi się zarówno na imprezie, jak i jako pomysł na kolację  :-).

Składniki na sałatkę z kalafiora.
1 kalafior

4 pomidory
6-8 jajek
1 mała cebula
0,5 litra jogurtu naturalnego (gęstego)
3-4 łyżki majonezu
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
     Jajka gotujemy na twardo, następnie obieramy i kroimy wzdłuż na osiem części. Kalafiora dzielimy na różyczki i gotujemy w osolonej wodzie (ja gotowałam 5 minut i był idealny- ugotowany, ale i chrupiący). Pomidory zalewamy wrzątkiem, po 30 sekundach odcedzamy, zalewamy zimną wodą i po chwili obieramy, by następnie pokroić je w kawałki podobnej wielkości co jajka. Cebulkę kroimy w drobniutką kosteczkę.
     Przygotowujemy sos: jogurt łączymy z majonezem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, następnie solimy, pieprzymy i dokładnie mieszamy.
     Na dnie dużej miski układamy połowę kalafiora, na to wykładamy połowę jajek, połowę pomidorów i cebuli, czynność powtarzamy i całość zalewamy sosem. Mieszamy przed podaniem. Pycha!!!



Komentarze