Brukselka w bułce tartej.

     Zima w pełni, więc w mojej kuchni królują dania treściwe, sycące, które w inne pory roku nie smakują aż tak bardzo jak teraz. Dzisiaj na obiad serwowałam ulubioną przez moją rodzinkę brukselkę. Uwielbiamy te małe, słodkie kapustki. Lubię je w zupie jarzynowej, w sosie śmietanowym albo otoczone złocistą bułką tartą. Podaje je np. do kotleta zamiast ziemniaków, czy ryżu. Jest syta, zdrowa i przepyszna. Polecam!!!

Składniki na brukselkę w bułce tartej
250 g kapusty brukselki

2 łyżki margaryny
2 łyżki bułki tartej
sól
     Kapustki myjemy, czyścimy i wrzucamy na osolony wrzątek. Gotujemy bez przykrycia około 10-15 minut (w zależności od wielkości kapustek). W tym czasie na gorącej patelni rozpuszczamy margarynę i podsmażamy na niej bułkę tartą. Ugotowane brukselki odcedzamy, przelewamy zimną wodą, pozwalamy żeby woda dobrze obciekła i dodajemy do bułki tartej. Dobrze mieszamy i gotowe!!!


Komentarze

  1. brukselkę ciągle odkrywam dla siebie. Wiem, ze dla niektórych była zmorą dzieciństwa, ale ja dopiero niedawno ją spróbowałam;) W bułce prezentuje się absolutnie przepysznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz