Kotlety schabowe z cebulą.

     Dzisiejszy dzień przywitał nas piękną, wiosenną pogodą, a że się z mężem urlopujemy postanowiliśmy to wykorzystać. Ja wyjęłam leżaki, mąż przygotował mały stos suchych gałęzi i już po chwili- ja wygrzewałam twarz w słoneczku, a mój ukochany piekł kiełbaski na kiju. W sezonie bardzo często palimy ognisko późnym popołudniem lub wieczorem i już nam brakowało tych wspólnych chwil, przy trzaskającym ogniu, a że zima nas rozpieszcza to postanowiliśmy tę pogodę wykorzystać. Wylegiwaliśmy się całe wczesne popołudnie, synek ganiał z jakimiś patykami, a jago radosne krzyki mieszały się z wszechobecnym ptasim trelem. Zasiedzieliśmy się na tyle, że obiad znacznie się opóźnił. Należało przygotować jakieś szybkie, proste danie, więc wybór padł na schabowe, lecz tym razem z prażoną cebulką, do tego pomidory se szczypiorkiem i papryką konserwową, i późny obiad gotowy.

Składniki na kotlety schabowe z cebulą
4 kotlety schabowe
2 spore cebule
4 plastry żółtego sera
majeranek
sól
pieprz
2 roztrzepane jajka
bułka tarta
olej
     Cebule obieramy, kroimy w średnią kostkę i rumienimy na rozgrzanym oleju, posypujemy sporą szczyptą soli i studzimy. Kotlety rozbijamy, posypujemy majerankiem, solą, pieprzem, panierujemy w jajku i bułce tartej. Na sporej patelni rozgrzewamy olej i układamy kotlety, smażymy aż się ładnie zarumienią i odwracamy na drugą stronę. Teraz na tej usmażonej stronie każdego kotleta układamy 1/4 cebuli i plaster sera, przykrywamy pokrywką i nim się kotlet upiecze ser nam się ładnie rozpuści. Podajemy jeszcze gorące ;-) Pycha!

Komentarze