Racuszki drożdżowe z jabłuszkiem.

     Dzisiaj zatęskniłam za dzieciństwem, w rezultacie czego zrobiłam racuszki. Ale mieliśmy ucztę!!! Puszyste, jeszcze ciepłe, słodkie, delikatne placuszki, dzięki dodatkowi jabłek- wilgotne i pełne smaku. Obok rogalików i bułeczek drożdżowych mojej babci, to właśnie racuszki najbardziej przypominają mi dzieciństwo. Nikt się nim nie może oprzeć. Najlepsze są jeszcze ciepłe, delikatnie oprószone cukrem pudrem. Mmm... Pycha!!! Jutro znowu upiekę ;-) A co!?!

Składniki na racuszki drożdżowe z jabłuszkiem
2 szklanki mąki pszennej
25g świeżych drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
1 łyżka cukru
1 jajko
3 jabłka
olej do smażenia
     Do kubka wlewamy 1/3 ciepłego mleka, drożdże, cukier i dobrze mieszamy. Do sporej miski przesiewamy mąkę, robimy wgłębienie i wlewamy rozpuszczone drożdże, odstawiamy na jakieś 15 minut. Po tym czasie dolewamy resztę ciepłego mleka, jajko (najlepiej w temperaturze pokojowej) i dokładnie mieszamy, odstawiamy na kolejne 10 minut. Następnie obieramy jabłka, ścieramy na tarce o grubych oczkach i dodajemy do ciasta. Rozgrzewamy patelnię, wlewamy olej (nie za dużo) i łyżką nakładamy ciasto (ja daję 2 spore łyżki ciasta na jeden placuszek), smażymy z obu stron na złoto-brązowy kolor (ja smażę na dwóch patelniach, żeby było szybciej), odsączamy na ręczniku papierowym. Posypujemy cukrem pudrem i gotowe!

Komentarze

Prześlij komentarz