Wiosenny napój wspomagający oczyszczanie organizmu.



     Od razu powiem, że przetestowałam go na sobie. Chociaż podchodziłam do tego sceptycznie, to jednak rezultaty są, może nie spektakularne, ale są :) Zacznę od początku. Nie tak dawno publikowałam post z przepisem na eliksir młodości i osobiście uważam, że jest cudowny. Postanowiłam go jednak nieco zmodyfikować na własne potrzeby i powstał ten oto przepis. Od dwóch tygodni regularnie popijam ten napój i chęć sięgnięcia po słodycze zmalała, a przyznam szczerze, że słodycze to mój ogromny nałóg. Polecam!!!

Składniki na wiosenny napój wspomagający oczyszczanie organizmu z toksyn:
30 gałązek pokrzyw (najlepsze są młode pokrzywy jeszcze przed kwitnieniem, zbieramy jedynie górną część o długości do 20 cm, najlepiej oczywiście z dala od zanieczyszczeń)
1 pomarańcza
1 duży grejpfrut
2 cytryny
miód lub słodzik do smaku
3 l wody
     Pokrzywy myjemy, dzielimy na 2-3 kawałki i umieszczamy w sporym garnku. Pomarańczę, grejpfruta i cytryny obieramy (ja najpierw je porządnie szoruję, wyparzam i robię kandyzowana skórkę  w sam raz do wypieków, w takiej sytuacji możemy pozostałe skórki również dodać do owoców, w ten sposób wzbogacimy smak napoju), następnie kroimy je w cienkie półplasterki i dokładamy do pokrzyw, dolewamy wodę,
 przykrywamy i odkładamy w chłodne miejsce na 24 godziny. Po tym czasie stawiamy garnek na kuchence i zagotowujemy, następnie przecedzamy. Gotowy gorący napój słodzimy do smaku, chłodzimy. Przechowujemy w lodówce do 5 dni. Powstały napój fantastycznie oczyszcza organizm, jest wspaniałym dodatkiem do diety :-) Polecam, bo jest pyszny, choć za sprawą grejpfruta nieco gorzkawy.

Komentarze

  1. duża dawka wit C ( choć mam pewne wątpliwości co do tego gotowania...) zawsze czyni cuda
    mój ojciec trenował sok z cytryn, to chyba taka miesięczna kuracja co to się zwiększa ilosć a nast zmniejsza... i tę też polecam... dziadek wyleczył sobie np. wszelkie nadżerki i afty w ustach i gardle - efekt min brania wieloletniego sterydów i ustąpił mu wieczny kaszel, zapewne także m in efekt posterydowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, super! Też słyszałam o tej kuracji, może i ja się odważę! Na razie zachwycam się właściwościami pokrzywy ;) Polecam!!!

      Usuń

Prześlij komentarz