Herbata miętowa po arabsku.

      Ostatnio przedstawiłam hiszpański sposób na upały, czyli Sangrię, a dziś przyszedł czas na arabski sposób. Jest to podawana na gorąco herbata ze świeżych liści mięty. Tradycyjnie parzy się zieloną herbatę w specjalnym imbryczku i dodaje się gałązki mięty i duuużo cukru, ja uprościłam nieco ten sposób pomijając zupełnie zielona herbatę, a i cukru dodałam trochę mniej. Niemniej jednak jest naprawdę orzeźwiająca, pomimo, że ciepła i bardzo się z nią zaprzyjaźniłam :-). Polecam!
Składniki na herbatę miętową po arabsku na jedna porcję
garść świeżych liści mięty (ja miałam 28 sztuk)
150-200 ml wrzącej wody
cukier
     Miętę myjemy, osuszamy, wkładamy do szklaneczki, zalewamy wrzątkiem, przykrywamy talerzykiem i odstawiamy na 5 minut. Po tym czasie dodajemy cukier do smaku i delektujemy się wspaniałym, miętowym aromatem.



Komentarze

  1. wygląda bardzo kusząco :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że nigdy nie przepadałam za herbatą miętową, ale ta ze świeżej mięty jest naprawdę pyszna! Polecam!

      Usuń
  2. Taka herbata jest przepyszna, tylko czekać na powrót upałów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ją piję codziennie :), już mi się mięta kończy w ogrodzie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz