Półfrancuskie rogaliki z marmoladą z płatków róży i truskawek.


     Pyszne, rozpływające się w ustach rogaliki półfrancuskie, delikatnie oprószone cukrem pudrem są tak wyśmienite, że zniknęły w tempie błyskawicznym. Wyjątkowo proste do przygotowania, delikatne, naprawdę pyszne! Przepis podpatrzyłam na blogu Kulinarne Szaleństwa Maniusi i tak mi się spodobał, że musiałam go wypróbować. Polecam!!!
 

Składniki na półfrancuskie rogaliki z marmoladą z płatków róży i truskawek na 32 sztuki
3 szklanki mąki
250 g margaryny
250 ml gęstej śmietany 18%
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200 g marmolady z płatków róży i truskawek lub innego dżemu, masy serowej, makowej, kremu czekoladowego
cukier puder do posypania
     Mąkę wraz z proszkiem do pieczenia przesiewamy do sporej miski, dodajemy margarynę, śmietanę, cukier waniliowy i miksujemy. Gdy otrzymamy coś na wzór kruszonki odkładamy mikser i szybko zagniatamy ciasto, by powstała zwarta kula. Ciasto wkładamy do zamrażarki na 30 minut lub do lodówki na co najmniej 60 minut. Schłodzone ciasto dzielimy na 4 części, każdą formujemy w kulę, a następnie rozwałkujemy na dość cienki placek. Powstałe koło dzielimy na 8 równych części. Łyżeczkę nadzienia nakładamy na każdy trójkąt i zwijamy ciasto ku środkowi formując rogaliki. Gotowe ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Rogaliki pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C do czasu, aż się ładnie zarumienią czyli około 20 minut. Po tym czasie wyjmujemy ciasteczka z piekarnika i studzimy. Chłodne rogaliki posypujemy cukrem pudrem. Gotowe!
     Następnym razem do ciasta dodam nieco startej skórki cytrynowej lub pomarańczowej, by nieco wzbogacić smak ciasta.



Komentarze

  1. wyglądają obłędnie :) na pewno tak też smakują ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D żebyś wiedziała! Chętnie bym Cię poczęstowała, ale już nie ma :(

      Usuń
  2. Jakie urocze :) I różana marmolada-kupiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, Hi!
      Byłam zdumiona prostotą ich wykonania, a smak tak mnie oczarował, że jutro robię powtórkę ;)
      Zapraszam na degustację ;D

      Usuń
  3. Agnieszko bardzo się cieszę, że je zrobiłaś, pyszne są co nie :-) mi też bardzo smakują :-) planuje powtórkę jutro, jak zdążę oczywiście bo cierpię na brak czasu ostatnio :-) śliczne ci wyszły a z marmoladą różaną pychotka. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mówię Ci- REWELACJA!!! Ja jutro robię powtórkę, bo już nie ma ;)

      Usuń
  4. Marmolada z płatków róży w rogalikach. To jest dopiero pyszny rogal. do schrupania z filiżanką kawki :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Masz rację! Zajadaliśmy się jeszcze takimi ciepłymi rogalikami i powiem Ci, że są bezkonkurencyjne! Do tego gorąca kawa i świat jakby piękniejszy!

      Usuń
  5. To nadzienie kusi mnie jak diabli :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz