niedziela, 8 lutego 2015

Pyszny, kremowy sernik ze śmietany.


     Dziś zapraszam na pyszny serniczek, delikatny i kremowy, wykonany ze śmietany. Kruche, maślane ciasto, kryjące waniliową, śnieżnobiałą masę, jest idealne w smaku. Ja tym razem dodałam jeszcze garść owoców, które przełamały słodycz wypieku, nadając mu charakteru. Polecam zarówno w wersji z owocami, jak i bez!


Składniki na pyszny, kremowy sernik ze śmietany: na formę o wym. 24x28 cm lub tortownicę o średnicy 28 cm

CIASTO:
300 g mąki
2 płaskie łyżeczki do pieczenia
200 g masła
4 żółtka

     Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, dodajemy zimne, pokrojone w kostkę masło, żółtka i miksujemy około 1-2 minuty, aż otrzymamy kruszonkę, następnie odkładamy mikser i szybko zagniatamy gładkie ciasto. 2/3 ciasta wykładamy spód formy wyłożonej papierem do pieczenia. Formę i resztę ciasta wkładamy do lodówki na 30 minut.

NADZIENIE:
1,2 litra śmietany 18 %
180 g cukru
ziarenka z 1 wanilii
4 łyżki maki
4 białka
250 g mrożonych owoców jagodowych (u mnie 150 g jagód i 100 g porzeczek-czarnych i czerwonych)
cukier puder

     Piekarnik nagrzewamy do 170-175 stopni C. Śmietanę ubijamy z cukrem, ziarenkami wanilii, mąką, a na koniec dodajemy ubite na sztywno białka, mieszamy, wykładamy na schłodzony spód, na masie równomiernie rozkładamy owoce, a na nie ścieramy (na grubych oczkach tarki)  pozostawiony kawałek ciasta. Całość wkładamy do średnio nagrzanego piekarnika i pieczemy około 60 minut na złotobrązowy kolor. Po tym czasie wyłączamy piekarnik, uchylamy drzwiczki i czekamy około 10 minut. Po tym czasie wyjmujemy ciasto i studzimy, przestudzone wkładamy do lodówki na co najmniej 3 godziny. Ciasto najlepiej smakuje mocno schłodzone. Przed podaniem oprószamy cukrem pudrem.







26 komentarzy:

  1. ciekawy oj ciekawy, sernik ze śmietany! zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Śmietanowy sernik? Warto spróbować, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Polecam wersję z owocami ;)

      Usuń
  4. Cudo!!! Tak sobie myślę by go upiec na swieta bo wyglada zniewalająco...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, bardzo!!! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Ale pyszności wyczarowałaś. Serniczek wygląda obłędnie. Oj zjadłabym kawałeczek 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Marzenko! Zapraszam serdecznie!!!

      Usuń
  6. Agnieszko, świetny przepis. Coś nowego. Już teraz mam ochotę na taki sernik. Pewnie jest delikatny, puszysty. No cóż... śmietanka :) Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę pyszny! Polecam wersję z owocami, która jest bardziej wyrazista w smaku.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Z jagodami to zapodałaś pyszności. Mnie te jagody kuszą i wołają zjedz mnie ha ha. Oj wgryzłabym się w kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! Będzie mi bardzo miło Ciebie gościć!

      Usuń
  8. Niebiańsko wygląda ,super.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale ciekawy pomysł na sernik, a jak smacznie wygląda :) pycha :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki cudny, na śmietanie nie piekłam a dodatkowo jeszcze na samych białkach których mam mały zapas :) Będę piekła!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę!!! Polecam i czekam na efekty!!!

      Usuń
    2. Jutro piekę :D Trzymaj kciuki!

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę! Trzymam!!!

      Usuń
    4. Najlepszy jaki w życiu jadłam!! Jutro u mnie na blogu :D

      Usuń
  11. Genialny! I jakie piękne kolory...Pyszności!

    OdpowiedzUsuń