Rabarbarowy sernik na zimno.


     Niesamowicie kremowy i aksamitny serniczek. Delikatnie kwaskowy, o wspaniałym, bogatym smaku.
Idealny! Bardzo polecam!!!


Składniki na sernik na zimno: na formę o średnicy 20 cm
CIASTECZKOWY SPÓD:
100 g zmielonych w blenderze herbatników
40 g stopionego masła
      Tortownicę wykładamy szczelnie folią spożywczą. Herbatniki mieszamy z masłem, przekładamy na spód formy i grzbietem łyżki, równomiernie, dociskamy spód do dna formy, chłodzimy.

MASA SEROWO-RABARBAROWA:
700 g twarogu trzykrotnie mielonego
250 g rabarbaru
około 150-180 g cukru pudru (ja daję do smaku)
2 czubate łyżki żelatyny + 8 łyżek zimnej wody
200 ml śmietany kremówki (30-36%) bardzo mocno schłodzonej
     Żelatynę zalewamy zimną wodą i pozostawiamy do napęcznienia. Rabarbar myjemy, dzielimy na małe kawałeczki, przekładamy do garnka, dodajemy 2 łyżki cukru pudru (z tych 180 g) i smażymy na średnim ogniu do rozgotowania. Gdy rabarbar jest już miękki wyłączamy grzanie, dodajemy żelatynę i dokładnie mieszamy do rozpuszczenia, a następnie blendujemy masę lub przecieramy przez sitko, lub jedno i drugie (wtedy otrzymamy gładki mus, bez żadnych włókien, ja tylko blendowałam i było ok). Ser przekładamy do miski, dodajemy mus rabarbarowy, ubitą kremówkę i przesiany cukier puder, mieszamy. Gotową masę serową wykładamy na schłodzony spód, wyrównujemy i chłodzimy przez co najmniej 3-4 godziny. Gotowy dekorujemy truskawkami lub karmelizowanym rabarbarem. Gotowe!

     Jeśli zależy nam na czerwieńszym kolorze 50 g rabarbaru zastępujemy 50 g truskawek i postępujemy jak wyżej.






Komentarze

  1. Nie spotkałam się z takim sernikiem, świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały serniczek. Bardzo je lubię a jak jeszcze jest rabarbar to tym bardziej. Z chęcią taki zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Divno izgleda! ♥ Na žalost, ovde ne mogu da kupim rabarbaru, nema je...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, what a pity! So I invite you to me for a piece of cake. :)

      Usuń
    2. Sa zadovoljstvom... ♥
      Inače, slobodno mi piši na poljskom. Tako ću da se upoznam sa tvojim jezikom i dok prevodim na Googleu ponešto ću i da naučim ;)))

      Usuń
    3. :) Bardzo się cieszę! Ja też się uczę Twojego języka poprzez Twojego bloga ;) Już wiem na przykład co to braśna, puter i wiele innych składników. Podejrzewam, że jeszcze trochę i się dogadamy :)
      A tymczasem pozdrawiam i życzę miłej soboty!!!! Mam nadzieję, że chociaż u ciebie pogoda dopisuje, bo u mnie raptem 16 C ;(
      <3

      Usuń
  4. Istna rozpusta! :) Ja też poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być pyszny! I dla mnie kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda cudownie :) i jeszcze te truskawki na wierzchu pysznie :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Dopełniają smaku całości! Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  7. No no ty to masz fantazję, teraz sernik rabarbarowy. Już czuję jego smak

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz